Hvorfor slutter mange mennesker opp om gale teorier, selv om teoriene via utallige eksempler og negative konsekvenser viser seg å ikke stemme overens med virkeligheten?
De fleste som feirer 17. mai feirer nasjonal selvgodhet, men det er dagens virkelige innhold, jubileet for Grunnloven, som det er god grunn til å feire.